Smutny autobus
Jakiś czas temu po internecie przewijał się filmik, którego bohaterem był stary autobus. Była to animacja personifikująca ten środek transportu. Odzew był bardzo duży, jednak reakcje internautów - skrajne. Filmik był kontrowersyjny, grający na emocjach, ale niekoniecznie takie były intencje twórców. Można wiele mówić o samej akcji dotyczącej bezpieczeństwa dzieci na wycieczkach, jednak takie potraktowanie tematu było mocno jednostronne. Można było wyciągnąć wniosek, że każdy starszy autokar to po prostu zło i złom. Jednak wiele nowszych może mieć poważniejsze problemy techniczne (bo są na przykład powypadkowe, a przewoźnik starał się oszczędzić, więc sprowadził tańszy kilkuletni pojazd), które naprawdę mogą stanowic poważne zagrożenie.. Animacja stała się hitem internetu, jednak czy faktycznie zachęciła do wykonywania badań technicznych pojazdu przed wycieczkami szkolnymi? Trudno powiedzieć - grupą docelową w internetowych mediach takich jak demotywatory, czy kwejk nie są rodzice, tylko młodzież i studenci. Ewidentnie ktoś się rozminął z podstawami targetowania.
Który lepszy? Busy i autokary
Niby oba te pojazdy mają ten sam cel, przewieźć grupę osób we wskazane miejsce. Ale co z komfortem podróżowania w busie i autokarze? Busy zazwyczaj mają lepiej dostosowane, bardziej ergonomiczne fotele. Jednak jest w nich mniej miejsca pomiędzy rzędami foteli oraz pomiędzy fotelami.
Autokary natomiast z racji, że są większe oraz wyższe zapewniają stabilniejszą i pozbawioną większych wstrząsów jazdę. Na szczęście już coraz częściej w obu przypadkach pojazdy są wyposażone w klimatyzacje, co bardzo ułatwia podróż w lato i jest kluczowe przy długich trasach. Generalnie wychodzi to podobnie, jednak bus w pewnych przypadkach będzie cenowo bardziej atrakcyjny.
Dobry pomysł dla ruchu drogowego
To że autobusy i autokary spalają dużo paliwa nie powinno dziwić, przecież są to duże i ciężkie pojazdy. Oczywiście można by wiele zrobić, aby autobusy paliły mniej: jednym z ciekawych pomysłów jest stworzenie pasa tylko dla pojazdów tego typu. Mogłoby to przynieść ogromne oszczędności, a co za tym idzie obniżyłoby to koszty firm transportowych. Prawdopodobnie doprowadziłby to do zmniejszenia ceny biletów za przejazdy. Oczywiście takie działanie wymagałby inwestycje, jednak korzyści z niej wynikające są kuszące. Może kiedyś doczekamy takiego specjalnego pasa, póki co zostaje nam stać w korkach razem z autobusami i autokarami.