Ikony świata taksówek
Wszyscy chyba kojarzą jak wygląda taksówka w Londynie, ale w Nowym Yorku. Te Londyńskie to niewielki, czarne auta, trochę przypominające naszego rodzimego Garbusa. To już tak utarty wizerunek taksówki, że ciężko kiedyś będzie go zmienić. W USA natomiast najsłynniejszy model taksówek to żółty Ford, kto go nie kojarzy? W praktycznie każdym firmie zza oceanu na drogach przymykają ogromne ilości tych samochodów. Te auta to ikony tamtych miast, które są ich nierozerwalna częścią.
jednak jakie auta są najlepsze na taksówkę? Generalnie wszystkie auta klasy średniej i wysokiej, sedany, limuzyny itp. Ciężko jest znaleźć taksówkę z klasy C, lub B. Zazwyczaj jest to klasa D i wyżej, najczęściej jednak są to auta klasy E i F. Dalekodystansowe taksówki powinny być jak najwyższej klasy, ponieważ są wygodne i najbezpieczniejsze. Nie wspominając o dodatkowym wyposażeniu tych aut, które dodatkowo zwiększa komfort podróży.
Podróż za granice w taksówce
Zdarza się, że musimy (lub chcemy) wybrać się gdzieś dalej za granicę, w takim przypadku oczywiście w grę wchodzi jedynie samolot. Niestety większość naszych krajowych lotnisk nie obsługuje lotów bezpośrednich do odległych krajów, a sąsiednie kraje maja lotniska posiadające bezpośrednie, lub krótsze połączenia. Należy dobrze poszukać lepszych możliwości transportu, a skoro o tym mowa to warto pomyśleć o wzięciu taksówki za granicę.
Taki transport z Polski na lotnisko powiedzmy w Niemczech to koszt kilkuset złotych, ale jednak, gdy w perspektywie mamy tańszy bilet lotniczy i krótszą podróż to jest to opcja warta zastanowienia się. Dodatkowo podroż taką taksówką długodystansową jest dość wygodna i przyjemna, więc jest to pewien argument, dlaczego nie wybrać autobusu.
Prawo o taksówkarzach i taksometrach
Za taksówkę płaci się tyle ile nią przejechaliśmy, to chyba wie każdy. Nie każdy jednak wie, że w Polsce mamy przepisy regulujące typ i rodzaj obliczania trasy. Każdy taksometr musi być odpowiednio skalibrowany, aby odpowiadał tym normom, a źle skalibrowane taksometry, lub te złego typu są nielegalne.
Dodatkowo każdy taksówkarz musi posiadać ważną licencję, którą zdobywa się poprzez zdanie państwowego egzaminu. Nie można zostać profesjonalnym taksówkarzem bez tego egzaminu. Wykonywanie tego zawodu wiąże się również z ryzykiem zawodowym: choroby kręgosłupa, wypadki itp. Dlatego taksówkarze powinni mieć wykupione dodatkowe ubezpieczenie, gwarantujące im pomoc specjalistów w razie potrzeby.