Wiele czynników determinujących sukces
Rynek farmaceutyczny jest rynkiem trudnym, ponieważ leków i preparatów jest cała masa, więc nie łatwo jest się przebić z nowym produktem. Ważne jest wiele czynników i od ich wypadkowej zależy czy produkt będzie się sprzedawał. Wśród ważnych czynników jest oczywiście cena samego preparatu i jego rynek zbytu. Wiadomo, że wypuszczając preparat do stosowania dla określonej grupy docelowej musimy najpierw ją zbadać i określić czy jest na nasz produkt zapotrzebowanie.
Kolejną sprawą jest sezonowość, w okresie grypowym i przeziębieniowym sprzedaje się najwięcej preparatów na te właśnie przypadłości oraz witamin i suplementów na odporność. Dlatego prognozy sprzedażowe powinny takie dane obejmować i uwzględniać.
Definicja statystyki z Wikipedii
Statystyka (niem. Statistik, ?badanie faktów i osób publicznych?, z łac. now. statisticus, ?polityczny, dot. polityki?, od status, ?państwo, stan?) ? nauka, której przedmiotem zainteresowania są metody pozyskiwania i prezentacji, a przede wszystkim analizy danych opisujących zjawiska, w tym masowe.
Duża część nauki zajmuje się obserwacją otaczającego nas świata lub też posługuje się eksperymentem dla potwierdzenia swoich teorii. Takie badanie przebiega zazwyczaj według schematu: zebranie dużej ilości danych, ich analiza i interpretacja. Badaczowi potrzebny jest wtedy zestaw narzędzi - sprawdzonych metod, które umożliwią mu operowanie na dużych zbiorach danych. Tworzeniem i rozwijaniem takich użytecznych narzędzi zajmuje się właśnie statystyka.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Statystyka
Statystyka medyczna szpitali
Statystyki medyczne mogą być bardzo pomocne w pracy lekarzy i funkcjonowaniu różnych placówek medycznych oraz w podejmowaniu decyzji przez ministerstwo zdrowia dotyczących zasad państwowej opieki medycznej. Prowadzona jest, więc, statystyka medyczna szpitali oraz przychodni pozwalająca na stwierdzenie, czy te placówki funkcjonują we właściwy sposób. Osoby przeprowadzające ankiety medyczne rozmawiają zarówno z personelem, jak i pacjentami, zadając im wcześniej przygotowane pytania.
Mogą one dotyczyć zarobków lekarzy i godzin ich pracy oraz dostępności różnych usług medycznych i systemu kolejkowania pacjentów. Pacjenci pytani są także o swoje wrażenia dotyczące przepisywanych im leków. Dzięki temu można lepiej dostosować ceny lekarstw do sytuacji finansowej pacjentów.