Jeszcze do niedawna to prywatni specjaliści oferowali swoim klientom , realizując zlecenia na własną rękę. Obu stronom częściowo się to opłacało. Na pewno zyskiwali na tym prywatni specjaliści, którzy nie musieli zatrudniać się w cudzych firmach, by zarabiać niemałe pieniądze. Przeważnie ułatwiali sobie pracę specjalistycznymi oprogramowaniami. Tak naprawdę to one odwalały za nich całą brudną robotę, bo wystarczyło wpisać do nich adres strony, aby ta powoli zaczęła być pozycjonowana. Od paru lat wygląda to jednak zupełnie inaczej. Google nauczył się rozróżniać to zautomatyzowane pozycjonowanie od pozycjonowania przeprowadzanego ręcznie i zaczął karać osoby, które zdecydowały się skorzystać z pierwszej metody. Dziś jest to zatem zupełnie nieopłacalne. Nie warto korzystać z pomocy osób, które mogą zrobić więcej złego niż dobrego. Jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron, zawsze należy zlecić je profesjonalnej agencji. Im bardziej doświadczona ona będzie, tym lepiej poradzi sobie ze zleconym jej zadaniem.
Odkąd Internet stał się siecią powszechną dla wszystkich, minęło już trochę czasu. Od tamtej pory globalna sieć nieustannie się zmienia, ewoluuje, staje się coraz bardziej przyjazna dla wszystkich z niej korzystających. Już od kilku lat pozycjonowanie stron pomaga wyszukiwarkom na pokazywanie jak najlepszych, najbardziej adekwatnych do wyszukiwanych fraz, wyników. Te z kolei dostarczają nowej wiedzy internautom - stąd właściwe pozycjonowanie jest tak ważne dla wszystkich wartościowych witryn, które niosą ze sobą interesujące i poszerzające horyzonty, treści. Dzisiaj ciężko jest już sobie wyobrazić Internet bez pozycjonowania, choć wcale nie oznacza to, że musi być ono drogie. Nawet witryn www jest zdolne do znacznego zwiększenia ruchu na stronie internetowej i pozyskiwania dla niej nowych użytkowników każdego dnia. Dlatego też, zakładając swoją własną witrynę, warto mieć ten fakt na uwadze i zadbać już na samym początku o skuteczne wypozycjonowanie nowej strony www.
Ten, kto decyduje się na strony www, zazwyczaj sam jest winien temu, że później musi takową stronę zamknąć. A czasem nawet inni robią to za niego. Google zwraca bowiem uwagę na to, w jaki sposób pozycjonowane są wszystkie strony i jeżeli coś mu się tutaj nie spodoba, ma pełne prawo wystawić tzw. bana. A czym on jest i czym grozi oraz co można zrobić, aby się przed nim uchronić? Ban jest w pewnym sensie blokadą strony internetowej. Oczywiście Google nie ma prawa jej usunąć, dlatego niby dalej ona istnieje, ale w rzeczywistości mało kto o niej wie, skoro na dobre znika z wyszukiwarek. Pozycjonowanie ma zapewnić stronie większy ruch, a może stać się jej gwoździem do trumny. Ten, kto nieumiejętnie wykorzysta tę metodę promocji, najprawdopodobniej skończy na tym, że będzie musiał zakładać kolejną witrynę i robić wszystko od początku. Zaleca się zatem, by osoby zupełnie zielone nie brały się za pozycjonowanie stron. Lepiej zlecić to komuś, kto się na tym zna i nie popełni błędu doprowadzającego do bana.
Pozycjonowanie to podstawowa umiejętność jaką trzeba posiadać, jeżeli marzymy o stawianiu stron internetowych. Pozycjonowanie stron polega na wybijaniu ich w wynikach wyszukiwania, tak żeby nasza strona pojawiała się na pierwszej stronie wyszukiwań w google. Dzięki temu zyskujemy więcej wejść na stronę, a co za tym idzie zarabiamy także więcej pieniędzy. Tanie pozycjonowanie zaczyna się już od kilkuset złotych, jednak im bardziej prestiżowa i znana firma tym koszty mogą być stosunkowo wyższe. Zanim postawimy swoją pierwszą stronę internetową warto przeczytać jakieś poradniki dotyczące SEO. W internecie możemy znaleźć wiele darmowych poradników, a także wiele płatnych. Jeśli dopiero zaczynamy naszą przygodę ze stronami internetowymi to w zupełności wystarczy nam darmowy poradnik i tak samo darmowy hosting. Pamiętajmy jednak, że korzystając z usług darmowego hostingu ryzykujemy, że w każdej chwili może on zniknąć, a tym samym praca którą wykonaliśmy może bezpowrotnie się usunąć i nic nie zrobimy.
Wszystkie osoby prowadzące jakieś działalności zdalnie wiedzą już o tym, jak gigantyczny wpływ na popularność stron wywiera pozycjonowanie. Rezygnacja z wykorzystania tego narzędzia marketingowego jest równoznaczna z ograniczeniem widoczności portalu. Chcąc zatem zapewnić mu dobrą pozycję w wyszukiwarkach, należy go regularnie pozycjonować lub przynajmniej zlecić to zadanie komuś, kto się na tym zna. A ile za taką usługę należy zapłacić? Czy marketing zawsze musi być drogi, czy może jednak istnieje coś takiego jak ? Wystarczy trochę pogrzebać w Internecie, aby dotrzeć do rozmaitych narzędzi, programów i specjalistycznych aplikacji, które w pewnym stopniu same pozycjonują strony. Albo robią to samodzielnie, albo wymagają jedynie drobnej pomocy obsługującego je człowieka. Tego typu programy wydają się być bardzo atrakcyjne, ale niestety często okazują się niewystarczające, by strona zyskała należny dla niej rozgłos. Dobre pozycjonowanie stron zawsze będzie niestety kosztować, ale mimo tego warto w nie zainwestować.