Dotacje- to nie takie proste
Dotacje dla nowo powstałych firm to program wspierania rozwoju gospodarki w Polsce wpierany przez Unię Europejską. Jednak dotacje żądzą się swoimi prawami, więc nie każdy może je otrzymać. Nie są to również pieniądze, które można wydać na cokolwiek. W ramach dotacji trzeba rozpisać budżet, który przewiduje rozdysponowanie tych dodatkowych pieniędzy. I w ten sposób, czasami firmy są zmuszone wydać na promocję i marketing pieniądze, które bardzie przydałyby się na towar, albo na odwrót.
Oczywiście, aby otrzymać dotację należy najpierw złożyć wniosek, a temat nie jest prosty. Bez doświadczenia i znajomości wszystkich norm i ustaw z tym związanych praktycznie niemożliwe jest otrzymanie dotacji bez skorzystania z usług doradcy do tych właśnie spraw. Na szczęście jest wiele firm i osób trudniących się wypełnianiem wniosków i prowadzeniem dokumentacji w tym zakresie.
Co to jest w ogóle ten biznesplan
Biznesplan (plan biznesowy, ang. business plan) ? dokument przedsiębiorstwa zawierający ocenę opłacalności przedsięwzięcia gospodarczego1. Sporządzany na potrzeby wewnętrzne i zewnętrzne przedsiębiorstwa ? m.in. w celu pozyskania źródeł finansowania inwestycji. Zawiera opis celów, jakie przedsiębiorstwo zamierza realizować w przyszłości z uwzględnieniem istniejących uwarunkowań rynkowych, finansowych, marketingowych, technologicznych, organizacyjnych i kadrowych. Jego elementami są m.in. analiza finansowa, analiza rynku, analiza SWOT.
Biznesplan często sporządzany jest jako załącznik do wniosku kredytowego. Kredytobiorca musi wykazać, że nowe przedsięwzięcie będzie rentowne. W celu efektywnego zarządzania biznesplan powinny sporządzać zarówno nowo tworzone przedsiębiorstwa, jak i przedsiębiorstwa już funkcjonujące w przełomowych momentach związanych ze zmianą profilu działania, wejściem na nowe rynki, przeprowadzeniem fuzji lub przejęciem.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Biznesplan
Zarządzanie strategiczne w Wikipedii
Zarządzanie strategiczne ? to proces informacyjno-decyzyjny (wspomagany funkcjami planowania, organizacji i kontroli), którego celem jest rozstrzyganie o kluczowych problemach działalności przedsiębiorstwa, o jego przetrwaniu i rozwoju ze szczególnym uwzględnieniem oddziaływań otoczenia i węzłowych czynników własnego potencjału wytwórczego1.
Organizacje powoływane na czas nieokreślony mają własny cel, niezależny od misji bądź celów, dla których zostały powołane ? przetrwać jak najdłużej w zmiennym środowisku. Z punktu widzenia tego celu organizację postrzega się jako podmiot tworzący wartości dla jej kontrahentów społecznych (interesariuszy) oraz wymieniający z nimi te wartości na inne wartości (np. zasoby, akceptację społeczną) niezbędne jej do przetrwania i rozwoju. Ponadto większość organizacji gospodarczych i wiele organizacji społecznych na otwartym rynku konkuruje z innymi podmiotami.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Zarządzanie_strategiczne